duminică, 22 decembrie 2019

1. Biblioteca

Imagini pentru imagini cu copii în centrul de biblioteca
Centrul „Biblioteca” este spațiul în care copiii își exersează limbajul sub toate aspectele sale (vocabular, gramatica, sintaxa, înțelegerea mesajului) în timp ce comunică (verbal și nonverbal) sau asimilează limbajul scris. Deși se adresează preponderent domeniului DEZVOLTAREA LIMBAJULUI ȘI COMUNICĂRII, prin sarcinile formulate în acest centru, contribuțiile asupra dezvoltării globale sunt multiple și pot include: dezvoltarea motricității fine, dezvoltarea abilităților de interacțiune cu copiii de vârstă apropiată, promovarea sănătății și nutriției, ca și exersarea unor capacități și atitudini în învățare (curiozitate și interes, inițiativă, persistenta în activitate, creativitate).
Centrul „Biblioteca” trebuie să fie de dimensiuni medii, dotat cu perne, covoare, scaune, o masă de scris și  desenat unde copiii pot scrie felicitări sau chiar cărți. Așezate ordonat pe rafturi, cărțile trebuie expuse, astfel încât copiii să le găsească cu ușurință, să aibă acces la ele și să-și poată alege una la care să privească în liniște, așezați pe covor. Pentru a-i stimula pentru citit și scris, centrul „Biblioteca” poate fi decorat cu diverse forme ale cuvântului scris sau tipărit, căci imaginile și cuvintele ajută copilul de toate vârstele să înceapă să înțeleagă importanța scrisului și cititului. Alături de cărți, educatorul poate îmbogăți Centrul cu alte materiale: litere din autocolant, litere decupate din ziare, reviste, ambalaje pe care copiii le decupează și formează silabe sau cuvinte. În acest Centru copilul are la îndemână o mulțime de creioane, carioci, hârtie liniată și neliniată. Prin selectarea atenta a unor specii literare și a instrumentelor de scris, educatorul pregătește terenul pentru o utilizare activă a limbajului.

Imagine similară

În acest Centru copiii creează povesti cu ajutorul marionetelor și a păpușilor pe degete care pot fi înregistrate și apoi audiate cu toată grupa. La masa de confecționat cărți, copiii desenează, scriu dar mai ales, dictează educatoarei întâmplări, povești, despre familiile lor sau despre ei. Copiii autori își pot prezenta propria carte grupului, înainte ca aceasta sa fie inclusă în colecția bibliotecii.
Copiii creează texte pe care educatoarea la început le notează, apoi, pe măsura ce ii stimulează sa-și exprime ideile, le oferă posibilitatea să le scrie singuri, prin copiere, cu litere de tipar sau la tabla magnetica. Învățarea scrisului se face spontan, ca răspuns la întrebările ce provin din necesitățile reale ale copilului.
Imagine similară

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

5. Construcții

Dezvoltarea cognitivă ,fizică, socio-emoțională ca și inițiativă , creativitatea și perseverența se regăsesc deopotrivă la Centrul „Constr...