duminică, 22 decembrie 2019

2. Științe

Imagini pentru imagini cu copii în centrul de științe
Dezvoltarea gândirii logice, înțelegerea relațiilor dintre obiecte și fenomene, exersarea capacității de a rezolva probleme, ca și familiarizarea și aplicarea cunoștințelor și deprinderilor elementare matematice sau a celor care privesc cunoașterea și înțelegerea lumii vii, toate subsumate domeniului  dezvoltarea cognitivă , își găsesc locul preponderent în Centrul „Științe”. Centrul oferă copiilor experiențe de învățare cu efecte asupra dezvoltării lor și în alte domenii. Participarea la experiențe cu cartea sau conștientizarea mesajelor vorbite / scrise –repere ale domeniului dezvoltarea limbajului și a comunicării, sau dezvoltarea abilităților de interacțiune sau a comportamentelor prosociale aparținând domeniului dezvoltare socio-emoțională, dar și dezvoltarea senzorio-motorie sau promovarea practicilor privind securitatea personală – pot fi deseori adresate prin activitățile de învățare sau jocurile care se desfășoară în Centrul „Științe”.


Imagine similară



Copiii sunt oameni de știință care caută permanent să se informeze în legătură cu lumea care-i înconjoară. Aviditatea copiilor privind informații din lumea înconjurătoare este interpretata prin curiozitatea naturala de a cauta permanent să-și explice funcționalitatea lucrurilor, cauzalitatea fenomenelor. Prin participarea la procesul științific de explorare, observare si experimentare, copiii își dezvoltă abilități pe care le vor folosi toată viața: observarea, clasificarea, comunicarea.
În Centrul „Științe” este util să existe:
- un spațiu pentru expunerea permanentă a materialelor din natură (ghinde, pietre, scoici, semințe,  fructe, legume, cereale, colecții de insecte, ierbare);
- mulaje din plastic reprezentând animale sau păsări
un loc pentru animale vii (acvariu cu pești sau cu broscuțe țestoase, suport de sticla pentru hamster sau porcușor de Guineea, colivie pentru papagali sau peruși);
-un loc pentru instrumentele de investigație care să servească activităților de tip experimente fizice și chimice (magneți, oglinzi, cărbuni, recipienți, obiecte de măsurare, prisma, baterii, termometru). 
Imagine similară

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

5. Construcții

Dezvoltarea cognitivă ,fizică, socio-emoțională ca și inițiativă , creativitatea și perseverența se regăsesc deopotrivă la Centrul „Constr...